Něco z historie: sportovní automobil, který byl představen v roce 2004 na autosalonu v Paříži. Je nástupcem Ferrari 360 Modena. Nahrazen v roce 2009 modelem 458 Italia, který byl odhalen 28. července 2009.
Motor: F430 pohání zážehový osmiválec s objemem 4 308 cm3, s maximálním točivým momentem: 465 Nm při 5 250 ot/min.
Design: Karoserie byla upravena tak, aby byla více oblá a aerodynamická. Ačkoli součinitel odporu vzduchu zůstal stejný, přítlak se velmi zvýšil. Na voze najdeme několik Ferrari: vzadu byla přidáná zadní světla a vevnitř větrací otvory z Enza. Název automobilu je vytlačený na bočních zrcátkách ve stylu Testarossa. Velké oválné otvory v předním nárazníku připomínají závodní modely Ferrari ze 60. let, konkrétně modely 156 a 250 TR61 Le Mans Phila Hilla.
Doplňky: F430 obsahuje E-Diff, počítačem řízený samosvorný difernciál, který může měnit rozložení točivého momentu na základě vstupů, jako jsou úhel zatočení a bočního přetížení. Další důležitou věcí, kterou Ferrari poprvé použila u F430, je ovladač manettino umístěný na volantu. Řidič může vybírat z pěti různých možností, které mění nastavení ESP systému, elektronického zavěšení, chování řazení, odezvu plynu a E-Diff. Přední a zadní nárazník z Ferrari F430 Scuderia.
Výbava: Automatická převdovka s sekvenčním řazením (F1),